<figure class="op-ad"> <iframe width="300" height="250" style="border:0; margin:0;" src="https://www.facebook.com/adnw_request?placement=1360598037366155_1360598094032816&adtype=banner300x250"></iframe> </figure>
សេចក្តីផ្តើម
7
I.ការណែនាំអំពីសារៈប្រយោជន៍នៃកម្មវិធី
Microsoft Word 2010
កម្មវិធី Microsoft Word 2010
គឺជាកម្មវិធីមួយដែលគេនិយមប្រើប្រាសណាស់នៅលើពិភពលោកក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន
ពីព្រោះកម្មវិធីនេះសំខាន់ណាស់សម្រាប់បម្រើបម្រាសក្នុងការិយាល័យ (office)។ យើងអាចប្រើ
១. កម្មវិធី Ms-Word 2010
១.១.ការណែនាំឲ្យស្គាល់អំពី Ms-Word 2010
Microsoft Word
2010 ជាកម្មវិធីមួយដែលបង្កើតឡើងដោយក្រុមហ៊ុន Microsoft ដែលវាមានជំនាន់របស់វាដូចជា Microsoft Word 98, Microsoft Word
2000, Microsoft Word XP, Microsoft Word 2003, Microsoft Word 2007 និង Microsoft Word 2010 ដែលពីមួយជំនាន់ទៅមួយជំនាន់
ការប្រើប្រាស់កាន់តែងាយស្រួលទៅៗ ។
Microsoft Word 2010 ត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅក្នុងផ្នែករដ្ឋបាល។
ផ្នែករដ្ឋបាលធ្វើការងារដូចជាៈ វាយអត្ថបទ ធ្វើតារាង ធ្វើអង្គការលេខ
និងលិខិតរដ្ឋបាលទូទៅ ។ល។......
២. របៀបបើកកម្មវិធី Ms-Word 2010
២.១. របៀបបើក
១) នៅលើផ្ទាំងកម្មវិធី Microsoft
Window XP, Window 7 និង Vista

- ចុចយក Programs
(2)
- ចុច Microsoft
Office (3)
- ចុចយក Microsoft
Word 2010 (4)
២) នៅលើផ្ទាំងកម្មវិធី Microsoft Window XP, Window 7 និង Vista
- ចុចលើ
Start button (1)
- ចុច Run
(2)
- វាយពាក្យ Window
ចូល (3)
៣.របៀបបិទ កម្មវិធី Ms-Word 2010
មានវិធីជាច្រើនក្នុងការបិទផ្ទាំងកម្មវិធី
Ms-Word 2010 ប៉ុន្តែកត្តាចម្បងមុននឹងចាកចេញពីកម្មវិធី
យើងត្រូវដឹងថាឯកសារដែលយើងកំពុងធ្វើការនោះបានរក្សាទុកហើយឬនៅ?
ដើម្បីជៀសវាងការបាត់បង់ឯកសារដែលបានរៀបចំរួច។
របៀបចាកចេញពីកម្មវិធីនោះគឺ៖
- ចុចលើ File button à Exit

- ឬចុចលើ Keyboard (Alt + F4)
លំហាត់ទី១
Buddhist Education
Nature of Man
To understand the significance of Buddhist
education, it is necessary to know the nature of the universe and man’s place
in it. There are several theories regarding this problem. We have a creation
theory, which says that a Creator-God created both man and universe. Then there
is another theory, which maintains both the universe and man appear because of
“fate” (niyati)1. Yet another theory says these appearances without
any reason, but all comes out of a sudden, it is by accidental.
Buddhism does
not accept any of these theories. According to Buddhism both the universe and
man are dependent on “cause and conditions”. The Pali word used for that is
“Sankhata Dhamma”. This means when there are relevant causes and conditions,
events, things happen. This is the explanation that Buddhism gives with the
regard to the “Origin of the Universe and Man.” The Buddha did not want to
devote his attention to the first origin of things in the universe. He
maintains that there are far more important things that have to be concerned
with. According to him, the most important thing was the removal of suffering.
When explaining this, sometimes He touches upon (some attention) these matters
if there were relevant.
According to
Buddhism, man is an important being in the universe, though he is not in the
majority, nor he is very important for some other reasons. In the Brahmanical
tradition, for man there are two words which are used to explain his origin.
The original man created by God is “Manu”, those human beings come form that
man are called “Manava” or “Manusya”. This theory is based on the Creation
Theory. But the Buddhist tradition, which does not accept creation, has given a
difference interpretation. According to Buddhism, man is called “Manava” or
Manussa” because the mind of man is significance.
Man has been
classified in Buddhism into various classifications, out of these two are well
known, namely:
1. Mind and body
(nama and rupa)
2. Fivefold
analysis (Pancakhandha)
I.
Rupa =
body
II.
Vedana =
feeling
III.
Sanna =
sensation
IV.
Sankhara =
disposition
V.
Vinnana =
consciousness
![]() |
1 Mokkhali
Gosala thought that the characteristics of all things were predetermined, and
that there was no cause or condition, which predetermined them, as represented
by the formulae. (Sabbam pubbekatahetu and sabbam ahetu-apacaaya) pg 19, 2500
Years of Buddhism by PV Bapat 1956.
IV. របៀបរក្សាឯកសារទុក (Save
Document)
និយមន័យ: មុននិងយើងធ្វើការរក្សាឯកសារទុក យើងត្រូវយល់ដឹងអំពី Driver Hard
Disk របស់កុំព្យួទ័រជាមុនសិន ថាតើ Drive មួយណាជា Drive System ហើយ Drive
មួយណាជា Drive សម្រាប់ផ្ទុកឯកសារជាអចិន្រ្តៃយ៍។
ឧទារហរណ៍ៈ នូវក្នុងកុំព្យួទ័ររបស់យើងជាធម្មតាមាន Drive ពីរគឺៈ
១.Drive C: ជា Drive សម្រាប់ផ្ទុក System Software ដែលយើងហៅថា Windows ។
២.Drive D: ជា
Drive សម្រាប់ផ្ទុកឯកសារជាអចិន្រ្តៃយ៍
មានដូចជា Document, MP3, Video, Game..
អនុវត្តន៍ៈ
១. ចុចលើ File Menu à Save ឬ Save As
![]() |
២. ជ្រើសរើស Drive ណាមួយបន្ទាប់មក
បង្កើត Folder មួយសម្រាប់ផ្ទុកឯកសាររបស់យើង។
៣. ចុច Save
ជាការស្រេច។
Fរបៀបរក្សាទុកឯកសារដោយដាក់លេខសម្ងាត់ *******X*******


២.
ចុចលើ Tools àGeneral options......


សូមដាក់បញ្ចូលលេខសម្ងាត់របស់លោកអ្នក
៤. ចុច ok
៥. ត្រង់ប្រអប់ Reenter password to open: សូមបញ្ចូលលេខសម្ងាត់ដដែលម្តងទៀត។

Fរបៀបប្តូរ Password ឬលុប Password ចេញវិញ "******
១. ចុចលើ File Menu à Save As
![]() |

៣. ត្រង់ប្រអប់ Password to open:
សូមលុប Password
ចេញបន្ទាប់មកចុច OK
curriculum vitEa

Address: Chonghuk
Village, Kampong Siem District,
Kampong Cham Province, Cambodia.
Tel: (855) 93 57 57
99, 071 933 8998
E-mail:
sophearaso27@gmail.com
Applying for: "Education
Program Officer"
![]() |
PERSONAL
DATA:
Sex : Male
Date of Birth : August 08, 1988
Place of Birth : Chonghuk Village,
Kampong Siem District, Kampong Cham Province.
Marital Status : Single
EDUCATION:
2007-2011 : Graduated
Bachelor decree of Arts in Educational Administration.
2007-2011 : Graduated
Bachelor decree of English literature.
2004-2007 : General
Education degree (BacII).
TRAINNING COURSE:
May 22-23, 2010 :
attended training on Education Promotion.
Sept 15-Nov 15, 2006 :
attended training on Microsoft Word & Excel.
Sept 12, 2005 :
attended training on Cutting Edge Course of ADVANCED.
May 08-June 27, 2004 :
attended training on TOEFL SCHOLARSHIP PROGRAM.
May 01, 2003-May 01, 2004 : attended training on Grammar in use of
English.
WORK EXPERIENCE:
2012-2014 : Director of Cares
International School.
2010-2011 : The teacher of English at Neak
Poan Organization For Development.
2006-2007 : The teacher of English at
Buddhism and Society Development Association.
2005-2007 : The teacher of English at
Institute of Management Sciences.
LANGUAGES:
Khmer : Mother tongues
English :
Speaking, Listening and Writing are good.
HOBBIES:
Liking reading the Books, Newspaper
and Magazine or do homework, especially searched codes from Internet and Download programs such as Antivirus update,
etc.
REFERENCES:
:
Mr. Um
Ero, Executive Director of Neak Poan
organization for development (NOD)
Tel: (855) 12 960 172/
977 668 334 E-mail: umhero@yahoo.com
Ms. Rin
Chansophall, Executive Director of Cares International School (CIS)
Tel: (855) 10 733 478 E-mail: rinchansophall@gmail.com

១.
Select អត្ថបទដែលយើងចង់បង្រួមគម្លាត
២.
ចុចលើ Home Menu à Paragraph
៣. ត្រង់ Spacing:
ð Before: 0pt
ð After: 0pt
៤. Line spacing: យក Single
៥. ចុច OK
F របៀបប្រើប្រាស់ Tabs
ភាគច្រើនយើងចូលចិត្តប្រើ Tab
ដើម្បីតម្រឹមអត្ថបទព្រោះវាធ្វើឲ្យអត្ថបទមានលក្ខណៈស្រស់ស្អាត។



ចំណាំៈ
ដើម្បីប្រើប្រាស Tab បានគឺយើងយក Tab ទៅចុចលើ Ruler ខាងលើ។
![]() |
|||
![]() |
អនុវត្តន៍ៈ
១. ចុចលើ Home
Menu à Paragraph


៤. Leader: ម៉ូត Tab
៥. ចុច Button Set
៦. ចុច OK
F ចំពោះ Button Clear និង Clear
All សម្រាប់លុប Tab
លំហាត់ទី ៣
Contents
Content Name: Pages:
Introduction:
1.1. Statement of Problem: ........................................................................................................... 1
1.2. Objective of Study: ............................................................................................................... 1
1.3. Significances of Study: ......................................................................................................... 1
1.4. Working Size: ........................................................................................................................ 2
Techniques in Language Learning:
2.1. Some points on the words “technique,
activity and task”: ................................................... 3
2.2. A knowledge of good techniques and how
to adapt them: .................................................. 4
2.3. There are three basic decisions in
planning a technique to use: ............................................. 4
2.3.1. Identify the objectives: .................................................................................................. 5
2.3.2. Choose and adapt a technique to achieve
the objectives: .............................................. 6
2.3.3. Select suitable data ( texts,
sentences, visuals etc.): ....................................................... 6
Review of Related Literatures:
3.1. Procedure and Module: ......................................................................................................... 7
3.2. Comment and Functions: ...................................................................................................... 7
3.3. VBA Statement: .................................................................................................................... 8
3.4. Variable: ................................................................................................................................ 9
Methodology & Organizational of the study:
4.1.
Methodology
of the study: ................................................................................................. 19
4.2.
Schedule
of the Study: ........................................................................................................ 20
System Analysis, Design & Implementation:
5.1.
Design:
................................................................................................................................ 21
5.2.
System:
................................................................................................................................ 24
5.3.
Analysis:
.............................................................................................................................. 40
5.4.
Design
& Implementation: .................................................................................................. 50
' របៀបកែពាក្យនូវពេលដែលយើងវាយខុស
នូវពេលដែលយើងបានវាយពាក្យជាភាសាអង់គ្លេសខុសបែបបទវេយ្យាករណ៍នោះ
វានឹងបង្ហាញបន្ទាត់ពណ៌ក្រហមនូវពីក្រោមពាក្យនោះជាមិនខានឡើយ។

F វិធីសាស្រ្តទី១


F វិធីសាស្ត្រទី២
យក Mouse ដាក់លើពាក្យដែលមានកំហុស បន្ទាប់មកចុចលើ


បន្ទាប់មកទៀតយើងគ្រាន់តែចុចលើ
Button Change
វានឹងកែពាក្យដែលខុសនោះឲ្យយើងភ្លាម។
VI. របៀបចង Macro ងាយស្រួលក្នុងការប្តូរ Fonts ច្រើន
ឧទាហរណ៍ៈ យើងត្រូវការប្រើប្រាស Fonts ចំនួនបី Fonts ជាប្រចាំដូចខាងក្រោម៖
១. Font :
Arial Size: 16
២.
Font : Time New Roman Size: 12
៣.
Font : Calibri Size: 14
7
អនុវត្តន៍ៈ

១. ចុចលើ View menu à Macro à

២. ចុចលើ Record Macro à

៤. ក្នុងប្រអប់ Press new shortcut key:

៥. ចុច Assign បន្ទាប់មកចុច Close
៦. សូមជ្រើរើសយក Fonts ក្នុង Home Menu ណាមួយដែលអ្នកពេញចិត្ត

៨. បន្ទាប់មកលោកអ្នកធ្វើការ Stop Macro ដោយចូល
Home Menu à View
៩. Macros à Stop Macro ជាការស្រេច។
VII. របៀប Sort
ទិន្នន័យតាមលំដាប់

២. ចុចលើ Home Menu à Sort ð
![]() |
@ ត្រង់ប្រអប់ Sort សម្រាប់ជ្រើសរើស Column
Name ណាមួយដើម្បីតម្រៀប។
@ ត្រង់ប្រអប់ Type:
១.
Text សម្រាប់តម្រៀបអក្សរ។
២. Number សម្រាប់តម្រៀបលេខ។
@ត្រង់ដុំមូល៖
¤ Ascending: សម្រាប់តម្រៀបពីតួអក្សរ (AðZ)
¡ Descending: សម្រាប់តម្រៀបពីតួអក្សរ (ZðA)
' សូមមើលឧទាហរណ៍ បញ្ជីបុគ្គលិកខាងក្រោម តម្រៀបលើ Column
(Function)
VIII.របៀបបែងចែក Column
នៅក្នុង Microsoft Word 2010
គេបែងចែក Column នូវក្នុងកម្មវិធី Word ដើម្បីងាយស្រួលបែងចែកអត្ថបទដូចអត្ថបទកាសែត។
១. ចុចលើ Page Layout Menu à Column à យកពាក្យថា
More Column
![]() |
@ Presets: សម្រាប់ជ្រើសរើសប្រភេទ Column
@ Number of Column: សម្រាប់កំណត់ចំនួន Column
@ Line between: សម្រាប់ដាក់បន្ទាត់ចំពាក់កណ្តាល
@ ត្រង់ Width and Spacing:
- Width: សម្រាប់កំណត់ទទឹង Column
- Spacing: សម្រាប់កំណត់គម្លាត Column
@ ត្រង់ Apply to: យកពាក្យថា This
point forward
២. ចុច OK
'ចំណាំៈ ដើម្បីឆ្លង Column ចុច (Ctrl + Shift + Enter)
0 comments:
Post a Comment